nattfunderingar

jag är så sjukt orolig. min dröm är att bli kirurg och jag insåg det kanske i somras. ville hitta nån bra kirurgserie så jag laddade ner grey's anatomy och den äger ju. det jag är orolig för är tänk om jag inte kommer in på gymnasielinjen. naturvetenskap med inriktning medicin&hälsa är svår att komma in på. platserna är begränsade. men jag ska knipa en plats! den linjen är högskoleförberedande men jag vill inte studera i sverige. jag vill komma iväg till u.s.a så fort som möjligt. fixa en bra lägenhet, extraknäcka någonstans så jag kan använda en del av pengarna till studierna. men jag inser ju självklart att jag måste ta studielån. college och med.school är grymt dyrt. sen måste man ju bli antagen till ett sjukhus. hur svårt är det? jag vet inte. folk säger att jag inte ska oroa mig nu men jag måste ju. för att komma in på gymnasiet måste jag ha suuuuperbra betyg i grundskolan, alltså får jag börja nu. sen måste jag ha bra i gymnasiet för att komma in på college/högskolan. sen när jag äntligen ska bli at-läkare (intern) ska dom behandla mig som dom gör i grey's? att st-läkarna som har ansvar för mig bara skäller och skriker! men jag vet ju inte hur det är på riktigt.... men det är mitt mål. och jag ska nå dit. för jag har alltid velat hjälpa människor, men aldrig vetat på vilket sätt. nu vet jag och jag ska dit....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0